Rail Nation în istorie: Partea a 3-a

Epoca a 5-a:

Între 1919 și 2013

Deodată, e liniște. Numai vederea de afară îți spune că încă mai călătorești. Peisajul zboară cu viteză mare. Scaunul tău e mai confortabil ca niciodată. Bine ai venit în lumea modernă!

Locomotivele sunt acum alimentate cu electricitate și par a fi capodopere tehnologice. Zgârie-nori se înalță deasupra gării noastre. Arhitectura e dominată de sticlă.

Dar mai întâi, să ne întoarcem la anii ’50, în care pot fi urmărite fundamentele importante ale locomotivei moderne. În 1955, seria de producție franceză SNCF BB 9004 stabilește un record mondial de viteză pentru vehiculele feroviare – 331 km/h – o viteză cu adevărat incredibilă la acel moment.

Seria de producție BB 7200 a fost construită tot în Franța până în 1985. Partea frontală, concepută de designerul Paul Arzens, i-a adus locomotivei porecla „Nez Cassé”, care se traduce ca „Nas Turtit”.

Una dintre cele mai distinctive serii de producție din Rail Nation o reprezintă perechea de Crocodili, care au fost construiți începând cu anul 1919 și care au rămas în serviciu regulat până în anii 1980. Seria Ce 6/8, Crocodilul original, a fost proiectată preponderent în Elveția, pentru a transporta încărcătură grea pe calea ferată Gotthard.

„Crocodiul german”, prezentat ca serie de producție pentru locomotiva Leviathan în Rail Nation, rămâne în activitate până în anii 1990, ulterior fiind scoasă din funcțiune de către toate companiile feroviare. Cu toate acestea, locomotivele păstrate încă mai serversc ca un magazin de piese de schimb, sau ca exponate de muzeu.

O altă locomotivă atractivă din această perioadă este TGV Sud-Est cu vopseaua sa distinctivă portocalie. Trenul de mare viteză din prima generație a seriei TGV a fost utilizat în principal pe ruta dintre Paris și Lyon, înainte de a fi scos din funcțiune în 2013.

Epoca a 6-a:

Între 1994 și prezent

Intrăm într-un tunel. Ia o gură din băutura ta caldă și lasă-te pe spate. Lumina puternică te orbește pentru un moment atunci când trenul iese din tunel, dar mai apoi vezi noul peisaj. Călătorești printr-un mega-oraș uriaș. La stânga și la dreapta vezi clădiri cu design aproape futuristic. Ai ajuns în epoca finală în Rail Nation.

Modelul Bombardier Traxx este dezvoltat chiar de la începutul secolului XXI și este activ în prezent în 17 țări diferite. Seria 145er a fost, de asemenea, văzută în Rail Nation.

În plus, prima locomotivă chinezească din Rail Nation poate fi regăsită aici cu numele de China Railways HXD22, aceasta fiind proiectată pe baza modelului francez Alstom Prima.

Cele mai uimitoare modele ale acestei epoci moderne se regăsesc printre trenurile și locomotivele de pasageri. Epoca începe cu Pendolino, locomotiva-emblemă a asociației feroviare poloneze PKP. Aceasta este fabricată de compania franceză Alstom. În 2014, PKP introduce ultima generație a locomotivei. Din păcate, trenul nu poate să-și folosească pe deplin puterea în Polonia, deoarece acolo viteza este limitată la 200 km/h.

Modelul Sapsan, folosit în Rusia, este construit de compania germană Siemens și se bazează pe modelul ICE 3 al Deutsche Bahn. Trenul este adaptat la gabaritul rusesc și la condițiile climatice particulare din regiune.

Locomotiva Shinkansen este o evoluție a trenului experimental FASTECH 360 din 2005. Atât prototipul, cât și seria, au un design aerodinamic care împiedică în mod special efectele pistonului în tuneluri.

În cele din urmă, trenul tău încetinește și intră în gară. Te ridici în picioare, îți întinzi brațele și picioarele și părăsești cabina. Sperăm că ți-a plăcut plimbarea și că ești la fel de încântat ca noi să vezi unde ne va duce viitorul locomotivei.

2 thoughts on “Rail Nation în istorie: Partea a 3-a

Faci un comentariu sau dai un răspuns?