Rail Nation în istorie: Partea 1

Prolog:

Aspectul hangarului a fost complet revizuit și reflectă acum fiecare epocă. Dorim să profităm de această ocazie pentru a-ți oferi câteva detalii despre istoria fascinantă a locomotivei.

Poftim la bord!

Ai grijă la trepte. Înaintează pe culoarul din stânga. Pe partea dreaptă se află ușa cabinei tale. Intră în cabină, depozitează-ți bagajele și ia loc. E timpul să te relaxezi. Acum, lasă-te pe spate, odihnește-ți capul pe pernă, întinde-ți picioarele, pune-ți brațele pe cotiere și aruncă o privire pe fereastră. Acum vom începe călătoria noastră Rail Nation prin istorie.

Epoca 1:

Între 1825 și 1925

Se înnoptează, însă nu e întuneric. Lumina de la fabrici încă mai strălucește și nori mari de fum se ridică peste oraș. Industrializarea va schimba omenirea pentru totdeauna.

În nord-estul Angliei, între Stockton și Darlington, primul transport de pasageri are loc în 1825, cu locomotiva numită „No. 1”, pe calea ferată inițiată de Edward Pease. Aproape de șine, grupuri de oameni se minunează și aplaudă în timp ce se face istorie.

Într-un alt colț al lumii, mii de oameni se îndreaptă spre râuri pentru a-și încerca norocul în minele de aur descoperite recent. Goana după aur din secolul al XIX-lea a cuprins Statele Unite în totalitate.

DeWitt Clinton este prima locomotivă americană cu rută programată, care intră în serviciu în 1831 și călătorește între Albany și Schenectady cu viteza extraordinară de 50 km/h. Pasagerii stau atât în vagoane de tip trăsură, cât și deasupra acestora – o tendință care nu supraviețuiește mult timp ca urmare a dezvoltării locomotivelor cu aburi. În același an, prima linie de pe continentul european, Saint-Étienne – Lyon, se deschide în Franța.

În Belgia, prima locomotivă cu aburi intră în serviciu între Bruxelles și Mechelen în 1835. La scurt timp, este construită o rețea feroviară națională, care până la mijlocul secolului al XIX-lea este considerată cea mai densă rețea feroviară de pe continent. În același timp, este construită și locomotiva noastră cea mai veche – Eagle.

În urma războiului civil american, industria feroviară devine a doua cea mai mare industrie din America. Oameni ca Edward Henry Harriman sau Cornelius Vanderbilt devin magnați feroviari. Una dintre cele mai răspândite locomotive din această perioadă este USARA 0-6-0.

Epoca a 2-a:

Între 1920 și 1950

Secolul al XX-lea începe cu o lovitură teribilă: Primul Război Mondial devastează întregi națiuni și schimbă în mod semnificativ cursul istoriei.

Reconstrucția afectează și căile ferate. La fel ca orașele, nevoia de transport, precum și locomotivele cu aburi, cresc. Drept urmare, hangarul se adaptează: grinzile din lemn fac loc grinzilor moderne de oțel.

În 1938, locomotiva Mallard din seria de producție LNER-Class A4 stabilește un record de viteză pentru locomotivele cu aburi, care rămâne neînvins până în zilele noastre: 201.2 km/h.

Însă, înainte ca umanitatea să-și revină după Primul Război Mondial, izbucnește cel de-al Doilea Război Mondial. Trenurile Europei sunt din nou folosite în război.

Istoria locomotivelor se dezvoltă mai pozitiv în altă parte. În 1942, PRR-Class T1 devine una dintre cele mai puternice și rapide locomotive cu aburi din lume.

Lucrurile se dezvoltă și la sud de Ecuator. Locomotivele din clasa NSWGR AD60 transportă în principal cărbune și minereuri pe teritoriul Australiei și, în 1952, sunt cele mai grele locomotive cu aburi din emisfera sudică.

În ciuda tuturor evenimentelor, succesul locomotivei devine de neoprit pe măsură ce ne apropiem de epoca următoare.

4 thoughts on “Rail Nation în istorie: Partea 1

  1. Witam pierwsze wrażenie bardzo pozytywne wybór lokomotyw wygląda fajnie i wiadomości jakoś poukładane Brawo Wy.:)

  2. „W 1938 r. Mallard z serii produkcyjnej Klasy A4 LNER ustanawia rekord prędkości parowozów niepobity do dzisiaj: 201,2 km/h.”
    Opis w miarę, ale jeśli mowa o wyglądzie lokomotywy to jak dla mnie „Osoba” moderatora na TAKIM forum już NIE PRACUJE. To nie jest żaden portal społecznościowy typu: Twitter, Facebook, itd.
    Albo DANA osoba zacznie pracować, jak nie to proponuję żeby poznała „historię kolei” jako „konserwator powierzchni płaskich” na stacji kolejowej.
    P.S. NR.1
    W takich latach to nawet o takim wyglądzie nie myśleli. („Informatyk=znawca kolei)
    P.S. NR.2
    MYŚLIMY PRZY TYM CO ROBIMY! TO NIE FABRYKA HAFTU OZDOBNEGO!
    P.S. NR.3
    XD SAMI SOBIE ZAPRZECZACIE PRZY „DODAWANIU KOMENTARZA”
    1. Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *
    2. Pole Email jest oznaczone * !!!! Budzimy się !!!!

  3. era il 1804,Richard Trevithick, utilizzò per la prima volta una locomotiva a vapore, e la prima ferrovia pubblica fu il Stockton & Darlington Railway inaugurata nel Regno Unito nel 1825.
    mentre negli USA giusto 15 miglia circa a poco meno di 50 Km orari , combustibile carbone
    ma la prima fu : La Blücher , locomotiva primitiva, costruita nel 1814 da George Stephenson per la miniera di carbone Killingworth.
    nel complesso concordo , bravi ragazzi

Faci un comentariu sau dai un răspuns?